woensdag 9 april 2014

Trend x Plissé

Hi guys!

Vandaag een post over een trend voor de spring/summer 2014. De nieuwe trend is namelijk Plissé. Het is een eeuwenoude techniek die al door Grieken en Egyptenaren werden gebruikt. Denk maar aan griekse godinnen en prachtige witte jurken. Daar werden vaak Plíssé technieken in toegepast.
Modehuizen als Dior, Dries van Noten, Lanvin en J.W. Anderson hebben voor geplisseerde stoffen gekozen voor de komende zomer. Ze hebben gekozen voor metallic en glimmende stoffen. Maar wel op een manier waardoor het niet ordinair word. Ze laten zien dat Plissé niet ouderwets is en maken er moderne, zwierige versies van.

De Plissé trend was heel populaur door de New Look van Dior in de jaren 50. Hij liet zien dat het elegant en luxe uitstraalde in de tijd van de naoorlogse wereld.

Het maken van een Plissé vraagt een kennis en aandacht. Hoe valt het materiaal? Hoe breed moet een baan zijn? Of blijf je bij de oude techniek? Je moet er een beeld bij hebben. Een visie dus.


Toen ik in Antwerpen was, liep ik langs de Dries van Noten winkel. Ik zag in de etalage geplisseerde kledingstukken. Ik vond het er echt prachtig uit zien. Het straalde echt luxe uit. Ik werd gelijk verliefd op deze trend en heb me er in verdiept. Ik wil het zelf ook kunnnen!


Dolgraag zou ik het zelf ook willen kunnen maken in kleding. Ik moet er maar een keer goed voor zitten. Het lijkt me echt geweldig om te kunnen, het ziet er zo chique uit!



Wat vinden jullie van de Plissé trend? Let me know!

x

13 comments:

  1. Ik vind het er prachtig uitzien! Vooral die roze rok, wauw!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi!

    http://www.fuckhighclass.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Plissé is zo classy, toevallig ben ik nu een jurk aan het maken met plissé erin! :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wauw! Ik ben benieuwd naar het eindresultaat!

      x

      Verwijderen
  4. Ziet er heel leuk uit!
    Een gewoon simpele rok met plissé lijkt me wel mooi (:

    Liefs, Liese

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Toevallig heb ik een zwarte simpele plissé rok van de Jutka & Riska!

      x

      Verwijderen
  5. Plissé op zich vind ik mooi, maar ik ben niet zo'n fan van dat uitbundige gedoe op catwalks.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahah begrijpelijk! Gelukkig hebben ze in de winkel de draagbare versie.

      x

      Verwijderen
  6. It's a big trend!!

    http://stylestatement-fashionblog.blogspot.pt/

    kisses

    BeantwoordenVerwijderen

© My dark twisted mind. 2012 | Blogger Template by Enny Law - Ngetik Dot Com - Nulis